Saturday, September 11, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat hari raye aidilfitri.. aku minx maaf kat sume org yg bace blog ni dan juge yg x bace.. smoga dosa aku dimaafkan.. dan aku juga memaafkan sume dosa mereka2 yg ade kne mngene dgn idop aku.. Hari raya kat perantauan ni xde la best sgt.. xkan psl org islam sini x same dgn org2 yg biase dgn kite kat malaysia kite kne bersedih2.. chill la.. hari raye hari yg bahagie.. kalo rase rindu kat family.. call la.. skype pon dah ade.. kite sbnanye patot celebrate dgn orang2 yg berhampiran kite.. ziarah menziarahi.. x kire saudara atau x.. mcm tu la yg sepatutnye.. time ni la kite nk mrapatkan jurang silaturrahim.. alhamdulillah, orang2 kat sini ade yg berfikiran mcm ni.. so 1st raye kitorg konvoi rumah ke rumah utk visit.. time ni la baru aku mule rapat dgn orang2 islam dr conway.. kalo yg tinggal kat US tp ade ramai malaysian tu best la.. dpt raye ke rumah2 org malaysia yg laen.. tp jgn terlupa saudara2 islam yg lain.. islam bukanlah bangsa.. islam itu agama.. islam didahulukan sebelum bangse.. diakhirat mne satu yg lebih penting?

Hari ni, hari raya kedua, kitorg buat picnic td.. meriah jugak.. kalau time konvoi tu ramai student x jumpe psl klas.. so sbb hari ni sabtu.. students pon free.. so picnic td ramai yg hadir.. kitorg makan2 smbil sembang2.. pastu kitorg men bola.. seronok rase nye.. walaupon jauh dr keluarge tercinta.. aku rase gembira dan bersyukur atas nikmat yg diberikan.. walaupon xde org malaysia kat sini.. at least aku x jauh dr komuniti islam.. walaupon komuniti ini kecik.. ikatan yg terjalin amat kuat.. aku dpt rasekannye.. bulan ramadhan dan aidilfitri kali ni mmglah terase bg aku.. this is an unforgettable ramadhan and eid for me.. I still miss my family so bad.. However, being sad is not going to change anything.. and I'm sure everything happens for a reason.. Allah knows best why I was sent here.. lg skali aku nk ucap.. selamat hari raye aidilfitri.. aku akan cube sedaye upaye utk perbaiki diri aku..

6 comments:

  1. Selamat hari raya bai
    btul gak kau ckp
    raya kt usa ni xbad gak
    ok je,kalau ade kawan2 yg celebrate gak,muslim la
    rindu rumah,internet ada

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya san.
    serious kalo dkt aku pegi dah tempat ko.
    tapi jauh mmpos.
    selamat hari raya maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  3. HAPY EID MUBARAK HASAN,
    bgs2 nampak mcm meriah jer raya ko,
    aku tgk gmbr2 ko dkt fb conway picnic,
    huhu mcm ko sorg jer melayu,
    tp bgs r kalo smua org Islam rapat2,
    ko bygn kn jer yg gelap tu aman ok...

    ReplyDelete
  4. selamat hari raye..
    allah bless u

    ReplyDelete
  5. bosanye kt lib. Lalala. Jenguk ketahian jp.

    ReplyDelete