Monday, May 31, 2010

Masalah!

Israel2.. kecik2 xnak mati.. besar2 menyusahkan org.. haih.. ni aku bace berita baru2 ni yg konvoi nk hanta supplies ke Gaza kne serang dek askar Israel.. kejadahnye ni..

1. Alhamdulillah, skang ade la siket kerjasama antara negara2 islam dlm membantu sesama org islam esp Gaza. dan Turki skali pon yg mnjadi "teman baik" israel.. dh mule berbaur utk melawan Israel. Mesir pulak bile?

2. Alhamdulillah jugak, kalau betul la, nampaknye byk respon2 yg baik dr kalangan pihak bukan islam yg menentang tindakan Israel menyerang flotilla keamanan tu.. (buntik mcm tortilla la.. haih lapa ni).. ade yg dh start nmpak kekejaman israel disitu (byk sgt bace org nye views kat internet).. mostly on the basis of humanitarian and the act of piracy.. psl dorg srang kat international waters..

3. Ni yg aku pelik ni.. Ade terbace artikel yg die ckp borders imposed on Gaza ni internationally recognized.. kalao dah internationally recognized.. ape ke bahlul sgt pegi letak askar Israel utk jage borders tu buat ape.. mmg lah berat sebelah nmpak sgt.. gune la otak sikit.. org korea ni (presiden UN) bngap sgt ke? bg la org Cina ke org India ke yg jage.. (maaf terkasar bahase.. aku mmg sedih gile tgk ade satu video situasi kat Gaza skang)

4. Kalau la Israel ckp ni sume perintah tuhan die.. the chosen ones lah katekan.. kite pon ade perintah kite gak.. zakat beb.. zakat penerima nye adalah golongan fakir slh satu drpd nye.. ie, org di Gaza tu.. so ape yg flotilla ni wat adalah perintah tuhan jugak.. so skarang ni perintah tuhan kitorg lak ko nk kaco? haha..

5. Tidak lupe juge kite sedekahkan alfatihah utk yg terkorban.. moga2 Allah meletakkan meraka di kalangan yg mendapat nikmat syurgaNya.. dan doakanlah keselamatan pergi dan pulang mereka yg berani dan tabah pergi menghantar bantuan itu. Amin.

*aku hanyalah manusia biase yg byk slh silap nye.. aku sedar aku masih belum matang.. psl tu, stakat sini aje la pemikiran aku.. x kesah org nk ckp cetek ke x.. tp harap2 aku dpt mengasah pemikiran aku ini supaya mnjadi lebih bernas.. aku bukan seorg pemalas.. hahaha

1 comment: